آیا هنگام طراحی وبسایت برای کسبوکارتان بر روی تجربه کاربر تمرکز میکنید یا صرفاً بهدنبال این هستید که وبسایتی با ظاهری زیبا طراحی کنید؟اگرچه داشتن وبسایتی با ظاهری زیبا باید جزء اولویتهای شما باشد؛ اما نحوه نمایش وبسایت شما در موتورهای جستوجو و نمایش آن به کاربر نیز از موضوعات حیاتی برای هر کسبوکاری است.بههمین خاطر، برای رتبه گرفتن وبسایت خود در نتایج جستوجو باید بهدنبال سئو سازی چیست باشید. اما آیا سئو را باید قبل از راهاندازی وبسایت شروع کرد یا بعد از آن؟ به نظر شما بهترین زمان برای شروع کارهای مربوط به سئو وبسایت چه زمانی است؟
مراحل اصلی انجام سئو (SEO) به صورت هدفمند
فاکتورهای لازم برای موفق شدن SEO سایت
حرف اول و آخر SEO را کیفیت محتوای ارائه شده میزند. اینکه شما یک محتوای باکیفیت را در وبسایت خود آپلود کنید، یعنی مطالب و هدف شما جلوی چشم مخاطب قرار گرفته است. مردم امروزه بسیار هوشمند هستند و به سرعت تفاوت بین محتوای یونیک و کاربردی با مطالب کپی شده را متوجه میشوند. پس محتوای یونیک و اختصاصی برای صفحهی خود تهیه کنید.
بعد از آن، اگر اصول سئو مانند کلمات کلیدی، برچسبهای عنوان، توضیحات متا و لینکهای داخلی و خارجی را به درستی انجام داده باشید، با سرعت زیادی در صفحه اول موتور جستجو قرار خواهید گرفت. به طور کلی باید برای داشتن یک سئوی موفق، باید فاکتورهای زیر را در نظر گرفته و هر مورد را با دقت اجرا کنید.
1. استراتژیهای محتوا
2. لینک سازی
3. انتخاب کلمات کلیدی
4. طراحی وبسایت
5. یکپارچهسازی شبکههای اجتماعی
6. پردازش بازخوردهای سایت و محتواها
برای بهینهسازی یک سایت، باید فاکتورهای رتبهبندی را در سه زمینهی زیر تقویت کنید:
برای اینکه وبسایت شما مورد سنجش رتبهبندی قرار بگیرد، ابتدا باید یک موتور جستجو صفحات شما را در وب پیدا کند. بعد آنها را اسکن کند تا بفهمد چه موضوعی دارند و چه کلمات کلیدی در آنها استفاده شده است. در نهایت هم آنها را به فهرست خود اضافه کند. بر این اساس وبسایت شما وارد الگورتیمی میشود که در سرچ کاربران دیده میشود
شاید فکر کنید حالا که صفحه وبسایت خودم را میتوانم ببینم، پس برای گوگل هم قابل رویت است. اما این طور نیست. شما وبسایت خودتان را در قالب مجموعهای از
گرافیکها، رنگها، متن و لینکهای آن میبینید. ولی برای گوگل فقط متن صفحات مهم است