محل لوگو

منظور از وب‌سایت کاربر پسند چیست؟


وب‌سایت کاربر پسند مجموعه‌ای از صفحات است که از دید کاربران حرفه‌ای به نظر می‌رسند و آن‌ها می‌توانند به راحتی در این صفحات پیمایش کنند. ایده پشت این فرآیند همان قابلیت استفاده است که اساسا به معنی استفاده ساده از سایت می‌باشد. شما باید کاری کنید که بازدیدکنندگان تا حد امکان به ساده‌ترین شکل ممکن و بدون زحمت به اطلاعات مورد دسترسی پیدا کنند.

در واقع ساده بودن کار با سایت شما، لحن شما در ارتباط با مخاطب هدف شما را تعیین می‌کند و اگر این لحن مثبت و دلخواه کاربر نباشد، مسلما مخاطب شما به سمت سایت رقبای شما خواهد رفت.

 

5ویژگی ضروری و مهم یک وب‌سایت کاربر پسند

محتوا ستون اصلی دیجیتال مارکتینگ است و میزان مهم بودن کیفیت آن بر کسی پوشیده نیست. اما مکمل محتوای خوب، قابلیت کاربری است. اگر بازدیدکنندگان سایت شما نتوانند چیزی را که می‌خواهند در سایت شما پیدا کنند، با شما ارتباط برقرار نخواهند کرد. برای اینکه یک سایت کاربر پسند داشته باشید باید حتما به یک سری نکات توجه داشته باشید و ویژگی‌های یک سایت مناسب برای کاربران را بشناسید.

 

ناوبری موثر (Effective navigation)

یکی از مهمترین ویژگی‌های یک سایت مخاطب پسند، ناوبری موثر است. هر ساختاری که برای سایت خود انتخاب می‌کنید باید به کاربران اجازه دهد به روشی ساده، سریع و کارآمد به نقطه مورد نظر در وب‌سایت شما برسند.

 

سازگاری با موبایل

سازگاری با موبایل یکی از ویژگی‌های وب‌سایت کاربر پسند است.

در حال حاضر احتمال اینکه افراد برای سرچ مطالب مورد نیاز خود از موبایل یا تبلت استفاده کنند بسیار بیشتر از این است که با کامپیوتر خود وارد وب‌سایت‌ها شوند. بنابراین، همه‌ی جوانب و بخش‌های سایت شما باید به طور خودکار با طیف گسترده‌ای از سایزهای صفحه نمایش سازگار باشد.

 

فرم‌های ساده

زمانی که می‌خواهید اطلاعات کاربران و بازدیدکنندگان را جمع‌آوری کنید، حتما فرم‌های ساده را مورد استفاده قرار دهید. فرم‌های ساده به راحتی قابل درک و پر کردن هستند. تکمیل فرم شما باید راحت و با دستگاه‌های مختلف سازگار باشد.

 

منظم بودن معماری محتوایی و خوانایی آن

قبول دارید که افراد برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شما رجوع می‌کنند؟ قبول دارید که تحقیقات اینترنتی با هدف صرفه‌جویی در زمان مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ پس خوانا بودن و معماری محتوای شما برای اینکه مطالب در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به شکل درست توسط کاربران مورد بررسی قرار بگیرد، بسیار مهم است.

زمانی که یک شخص بتواند اطلاعات مرتبط را به سرعت و به طور دست کشف کند، احتمال اینکه برای مدت طولانی‌تری در سایت بماند بسیار بیشتر است.

 

بارگذاری سریع

بازدیدکنندگان سایت شما حوصله این را ندارند که منتظر لود شدن صفحه بمانند. زمان بارگذاری سریع نه تنها روی تجربه کاربری موثر است، بلکه تاثیر زیادی هم روی SEO دارد. اگر متوجه شدید که سایت شما لودینگ کندی دارد، باید یا از یک برنامه‌نویس کمک بگیرید و یا هاست خود را تغییر دهید تا سرعت آن افزایش پیدا کند.

  انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 47

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما