محل لوگو

عوامل تاثیرگذار بر عملکرد و سرعت وب‌سایت


در این بخش ما عواملی که در آنالیز سرعت وب‌سایت تاثیرگذار هستند را به طور خلاصه بررسی می‌کنیم:

 

وزن صفحه

کمیت و کیفیت رسانه‌های موجود در وب‌سایت تاثیر زیادی در مدت زمان لود شدن یک صفحه دارد. پس تا جایی که امکان دارد صفحات را سبک نگه‌دارید و فایل‌هایی مانند تصاویر سئو نشده و با کیفیت خیلی بالا، ویدئوهای طولنی و فایل‌های جاوا اسکریپت بزرگ را روی سایت قرار ندهید.

 

شرایط شبکه (سرعت اینترنت)

سرعت اینترنت چیزی نیست که یک متخصص سئو بتواند آن را کاملا کنترل کند و در واقع از عوامل مخرب بیرونی محسوب می‌شود. اما می‌توان شرایط را طوری آماده کرد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن صفحات وب‌سایت شما لود شوند. تکنیک‌های فشرده‌سازی محتوا، کوچک کردن فایل‌ها و حتی میزبانی محتوا با کمک CDN می‌توانند موثر باشند.

 

لوکیشن هاست

کارآیی و قدرت یک هاست مشخص می‌کند که سرعت وب‌سایت تا چه اندازه می‌تواند بالا یا پایین باشد. اگر نیاز باشد که برای لود شدن هر صفحه از وب‌سایت شما، مسیر طولانی به هاست طی شود، زمان لودینگ بسیار افزایش پیدا می‌کند. می‌توانید با کمک گرفتن از یک متخصص سئو، آنالیز کنید که آیا هاست مناسبی برای منطقه و فعالیت خود انتخاب کرده‌اید یا نه.

 

زمان بارگذاری محتوا روی کرولرها تاثیر می‌گذارد

سایت‌های مدرن و جدید اغلب با دانش و مهارت بیشتری طراحی و اجرا شده‌اند و عملکرد فوق‌العاده متفاوت و قدرتمندی نسبت به وب‌سایت‌های قدیمی دارند. به همین دلیل وجود کوچکترین ایراد یا بی‌نظمی در وب‌سایت شما ممکن است تفاوت زیادی در رتبه‌گیری ایجاد کند. اگر لازم است ساختار سایت خود را اصلاح کنید، پست‌های قدیمی را حذف یا اصلاح کنید، ریدایرکت‌ها را با دقت بالایی انجام دهید و روی یک هاست بهتر سرمایه‌گذاری کنید.

هر چه وب‌سایت شما بزرگتر باشد، بهینه‌سازی سرعت آن موثرتر خواهد بود. این کار علاوه‌بر افزایش رضایت در تجربه کاربری، باعث بهبود وضعیت و نرخ کرول نیز می‌شوند.

” هر چه قدر سرورهای شما سریعتر باشند، Google bot هم بیشتر صفحات را مورد بررسی قرار می‌دهد و موثرتر خواهد بود.”

 

سایت‌های سریع نرخ تبدیل بالاتر و نرخ پرش پائین‌تری دارند

شما باید سریع‌ترین سایت در بین رقبای خود باشید. سایت یا پلتفرمی که لود شدن محتوای آن کند باشد عملا هیچ کاربردی برای شما نخواهد داشت. مردم حوصله‌ی انتظار کشیدن در فضایی که هزاران صفحه دیگر پاسخ سوال و نیازشان را می‌دهند، ندارند. کند بودن وب‌سایت روی نرخ پرش تاثیر خوبی ندارد.

با ارائه یک وب‌سایت سریع، علاوه‌بر اینکه نرخ تبدیل بهبود پیدا می‌کند، اعتبار و وفاداری کسب و کار شما هم بیشتر به مخاطبان ثابت می‌شود.

” خودتان را جای کاربر قرار دهید: از منتظر ماندن برای لود شدن صفحات خسته نمی‌شوید؟”

 

سرعت وب‌سایت تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد

واقعا تاخیر در لود شدن صفحه موبایل استرس‌آور و اعصاب خرد کن است. تاثیر مخربی که ثانیه‌های انتظار بخاطر پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌ها به ما وارد می‌شود، بسیار بیشتر از دیدن فیلم‌های ترسناک و اکشن درام است. پس بهبود سرعت سایت کمک خیلی بزرگی به جلب رضایت کاربران و مخاطبان می‌کند. آن‌ها مسلما از صرف زمان و استفاده از وب‌سایت شما لذت می‌برند، بیشتر خرید می‌کنند و برای خریدهای بعدی خود هم شما را انتخاب می‌کنند. پس قطعا گوگل شما را به عنوان یک کسب و کار معتبر می‌شناسد و رتبه بهتری به صفحات شما خواهد داد.

” تعامل و کسب رضایت کاربر، بهترین سرمایه‌گذاری تجاری است و سرعت سایت نقش مهمی در آن دارد.”

  انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 43

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما