محل لوگو

5 راه سالم نگه داشتن لثه


استفاده از نخ‌دندان برای داشتن لثه سالم

استفاده از مسواک به تنهایی کافی نیست و باید از نخ دندان نیز به صورت روزانه استفاده کنید. نخ دندان کشیدن به داشتن لثه سالم کمک و همچنین نخ دندان به از بین بردن جرم و پلاک‌های بین دندان‌ها و لثه کمک می‌کند. نخ دندان را به آرامی و با دقت بین دندان‌ها از بالا به پایین بکشید چرا که اشتباه انجام دادن این عمل موجب سایش و آسیب به لثه می‌شود.

استفاده از مسواک به طور مرتب

الفبای پاکیزگی دهان و دندان مسواک زدن به صورت صحیح و مرتب است. پس از هر وعده غذایی مس.اک بزنید تا از تجمع جرم و پلاک و باقی مانده مواد غذایی درون دهان و مابین دندان‌ها و لثه‌ها جلوگیری کنید. استفاده طولانی مدت از یک مسواک باعث آسیب به لثه و دندان می‌شود بنابراین هر تا ماه یکبار نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید :

مراجعه به دندانپزشک

توصیه شده که هر فرد حداقل هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کند. چرا که بسیاری از بیماری‌های لثه فقط توسط دندانپزشک قابل تشخیص بوده و مورد درمان قرار می‌گیرند. همچنین مراجعه به دندانپزشک باعث جلوگیری از بروز مشکلاتی از جمله بیماری‌های لثه، التهاب و پوسیدگی می‌شود.

استفاده از دهانشویه برای داشتن لثه سالم

برای تکمیل کردن بهداشت دهان و دندان علاوه بر مسواک و نخ دندان استفاده از یک دهانشویه مناسب نیز توصیه شده است. استفاده از دهانشویه به کاهش جرم و پلاک و کاهش التهاب لثه و پاک شدن مواد غذایی درون دهان کمک می‌کند. دهانشویه‌ها انواع مختلفی دارند که برای انتخاب بهترین نوع دهانشویه با دندانپزشک خود مشورت کنید.

استفاده از خمیردندان مناسب

استفاده از یک خمیردندان مناسب می‌تواند تاثیر زیادی در سلامت لثه داشته باشد. سعی کنید خمیردندانی را انتخاب کنید که حاوی فلوراید باشد، چرا که فلوراید به جلوگیری از پوسیدگی دندان و بهداشت لثه‌ها کمک می‌کند.

منبع : کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج

  انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 39

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما