محل لوگو

آماده‌سازی برای فروش طلای دست دوم


بسته به اینکه طلا و جواهر دست دومتان را کجا می‌فروشید، جلا دادن دوباره به آن می‌تواند در به فروش رساندنش به قیمت مناسب، تفاوت بسیار زیادی ایجاد کند. گاهی اوقات تنها چیزی که یک یادگاری قدیمی و رنگ‌ورورفته نیاز دارد، کمی تمیزکاری است تا دوباره برق بزند.

پیشنهاد می‌کنیم برای تمیز کردن طلا و درخشش دوباره، از کمی آب گرم با مقداری مایع ظرف‌شویی استفاده کنید. برای تمیز کردن ملایم کالای‌تان، از مسواکی با موهای نرم استفاده کنید (مسواک زبر ممکن است روی طلا یا برخی جواهرات دیگر خش بیندازد). بعد بگذارید تا کاملا خشک شود. اگر قطعه جواهر نیاز به پودر پاک‌کننده‌ی بیشتری دارد، خودتان هم می‌توانید با نمک، جوش شیرین و مایع‌ ظرف‌شویی مقداری تمیز‌کننده‌ی جواهر خانگی درست کنید.

برای بعضی اقلام، از یک حمام درست‌وحسابی با مواد تمیزکننده دندان مصنوعی یا مقداری سرکه، یا اسپری ویندِکس هم می‌توان برای این ترفند استفاده کرد.

اگر در مورد اینکه خودتان این قطعه را تمیز کنید ۱۰۰ درصد مطمئن نیستید، طلافروشان در بازار تهران تهران به شما توصیه می‌کند از یک متخصص کمک بگیرید:

حتی بعضی از طلا و جواهرفروشان شاید به طور رایگان آن را تمیز کنند. هشدار: تمیز کردن نادرست می‌تواند به جواهرات صدمه بزند و حتی خراب‌شان کند. اگر از روش تمیز کردن جواهر یا گوهر اطمینان ندارید، اجازه بدهید حرفه‌ای‌ها این کار را انجام دهند. هرگز طلا و سنگ‌های قیمتی را با کلر تمیز نکنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

در تمام صنعت طلا و جواهر از محصولات تمیزکننده مبتنی بر آمونیاک استفاده می‌شود، اما این محصولات می‌تواند به برخی از سنگ‌های قیمتی آسیب برساند. امتحان‌شان کنید تا ازشان اجتناب کنید. بهترین نکته‌ی تمیز کردن این است که با اطمینان بهترین تمیزکننده‌ها را بشناسید و برای جواهرات‌تان از آنها استفاده کنید و این کار را با دقت انجام دهید.

اگر جنس‌تان نیاز به تعمیر دارد، باز هم بهترین کار سپردن این کار به افراد حرفه‌ای است. اگر ندانید دارید چه کار می‌کنید، ممکن است بعدا باعث خرابی جنس بشوید که تاثیر زیادی بر ارزش آن می‌گذارد. اگر فقط به دنبال این هستید که طلای دست دوم خود را برای مصرف شخصی دوباره قابل‌استفاده کنید، در هر صورت شما مختارید. ولی اگر تصمیم‌تان برای فروش آن جدی است، بگذارید اول یک حرفه‌ای نگاهی به آن بیندازد.

منبع : https://www.asby.ir/

 

  انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 12

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما