محل لوگو

عوارض پس از کاشت مو


1 ) تورم پوست:گاهی تورم خفیف درپیشانی رخ می دهدکه به دلیل تزریق مایعات درزیر پوست سر درجریان کاشت مو می باشد. اقدامات ذیل برای کاهش بروز تورم مفید هستند: رعایت حالت نیمه نشسته درحین خواب در چند شب اول، عدم استفاده ازدارو (بغیرازداروهای تجویزشده) برای دو هفته، کمپرس یخ در محل پیشانی (روی پانسمان) ساعتی یکبار هر نوبت بیست دقیقه بلافاصله پس از کاشت مو تا زمان خوابیدن (فقط برای روز اول) و استفاده ازهدبند (برای افزایش جذب مایعات). در هرصورت تورم (حتی اگر شدید هم باشد) اهمیتی نداشته و خود بخود خوب می شود. درمواردی تورم شدید بوده و گاهی حتی دورچشم ها را هم درگیر می کند. در این مواقع لازم است با پزشک خود مشورت نمایید تا درمان مقتضی انجام شود.

2 ) خونریزی:معمولاٌ خفیف است و درکمتراز نیم درصد موارد رخ می دهد.کمپرس سرد در محل خونریزی، پانسمان فشاری و رعایت حالت نیمه نشسته مفید هستند.

3 ) بیحسی و مور مور شدن خفیف درمنطقه دهنده مو که زودگذربوده و خودش خوب می شود. بدلیل این بیحسی گاهی به سر بیمار ضربه هایی وارد شده و خودش متوجه نمی شود و از این نظربایستی خیلی مراقب باشد بخصوص درحین سوار و پیاده شدن ازاتومبیل. در موارد نادی بیحسی هفته ها طول می کشد تا خوب شود. گرم نگه داشتن موضع در رفع سریع تر بیحسی بسیار مؤثر است.

4 ) حساسیت به داروهای مصرفی که نادراست.

5 ) اختلاف بین موهای پیوندزده شده و موهای قبلی وی از نظر میزان مجعدبودن، رنگ و قطر موها که همگی موقتی بوده و با گذشت زمان مرتفع می شوند.

6 ) دردمنطقه دهنده یا گیرنده مو که اغلب خفیف و زودگذربوده و با مصرف قرص مسکن (طبق تجویز پزشک) سریعاٌ برطرف می گردد. با متدهای جدیدکاشت مو سردردهای شدید(که قبلاٌ دیده می شد) به هیچ عنوان رخ نمی دهند.

7 ) خارش:شایع است و بدلیل خوب نشستن سر و یا روند ترمیم زخم های پوست رخ می دهد. خارانیدن محل برداشت اهمیتی ندارد ولی در مورد محل کاشت ممکن است موجب آسیب به گرافت های کاشته شده گردد و لذا این کاردر دو هفته اول ممنوع است. شستشوی مرتب، مرطوب کردن محل کاشت مو با سرم نمکی خنک، لوسیون بتامتازون و قرص آنتی هیستامین مفیدمی باشند.

8 ) کَبَره(کِراست) درمحل کاشت مو: معمولاٌ درچند روز اول رخ می دهد و بدلیل ترشح سرم منعقدشده و خون از دورگرافت ها است. کراست ها مشکلی برای موهای پیوند زده شده بوجود نیاورده و خودشان بتدریج می افتند. تمیزکردن و خوب شستن (البته با احتیاط) درمنطقه کاشت مو برای جلوگیری از بروز کراست بسیار مهم است.کراست ها را نبایستی کند زیرا باعث کنده شدن فولیکول پیوند زده شده می شود.

بیشتر بخوانید : چگونه یک متخصص کاشت مو خوب پیدا کنیم ؟

 

منبع

  انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 70

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما