محل لوگو

ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان


در این روش درمانی، از براکت های سرامیکی (شیشه ای)یا از براکت های کامپوزیتیبجای براکت های فلزی رایج استفاده می شود و بقیه مراحل و روش های درمانی هیچ تفاوتی با روش های معمول ندارد. در این روش سیم ارتودنسی که از بین براکت های سرامیکی گذرانده می شود، دیده می شود و در صورت تمایل بیمار می توان از سیم های روکش دار سفید رنگ و همرنگ دندان استفاده کرد. براکت های هم رنگ انتخاب بیمارانی است که به دنبال براکت هایی با جلب توجه کمتر هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ارتودنسی متحرک کلیک کنید.

این براکت ها همرنگ دندان می باشند. در این روش چون براکت ها بر سطح خارجی دندانها چسبانده می شوند، از فاصله بسیار نزدیک قابل رویت می باشد ولی در فعالیت های روزمره بیماران کمتر دیده می شود و بیماران از نظر دیده شدن درمان ارتودنسی دندان با این روش ابراز رضایت می کنند. همچنین باید دانست که حرکت دندانها در این روش نسبت به براکت های فلزی کندتر است، در نتیجه درمان طولانی تر می شود.

ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان در زندگی مدرن امروزی طرفداران زیادی پیدا کرده است. هر چند توصیه می کنیم تا به متخصص ارتودنسی خوب خود اعتماد نموده و تصمیم گیری در خصوص انتخاب بهترین درمان ارتودنسی را به او بسپارید و هرگز برای دستگاه ارتودنسی خاصی به ارتودنتیست اصرار نکنید. ارتودنسی هم رنگ دندان درمان اخیرا رواج بیشتری یافته و اغلب هزینه بیشتری نیز دارد.

ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان برای کدام بیماران مناسب است؟

در بیشتر مواقع ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان، درخواست بیماران به دلیل ظاهری زیباست. بسیاری از بیمارانی که به متخصصان ارتودنسی مراجعه می کنند، بزرگسال هستند. آمارهای جهانی نشان می دهد حداقل یک بیمار از هر 5 بیماری که برای درمان ارتودنسی مراجعه می نماید، بزرگسال است. با توجه به حساسیت بزرگسالان در خصوص ظاهرشان در محیط کار، دانشگاه و …، این درمان از سوی آنان درخواست می شود. نکته کلی این است که براکت های هم رنگ دندان یا سرامیکی، شکننده تر از براکت های فلزی هستند. بنابراین نیروهای ملایم تری را تحمل می کنند. لازم است تا ارتودنتیست در خصوص امکان استفاده از این براکت ها بر اساس شرایط شما تصمیم گیری نماید.

ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان برای کودکان و نوجوانان نیز قابل انجام است اما به دلیل نیاز به مراقبت بیشتر برای جلوگیری از شکستن براکت ها، معمولا این درمان برای کودکان پیشنهاد نمی شود.

جهت آشنایی با ارتودنسی نامرئی اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید... هزینه ارتودنسی

  انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 10

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما