محل لوگو

آپنه انسدادی خواب چگونه درمان می‌شود؟


روش های مختلفی برای درمان این مشکل تنفسی وجود دارد. اما با توجه به اینکه چاقی یکی از علل اصلی به وجود آمدن و تشدید این عارضه است، درمان چاقی می تواند به درمان آپنه نیز کمک کند. بنابراین اگر با چاقی مفرط مواجه هستید و دست بر قضا مشکل وقفه تنفسی هم دارید بهترین روش برای شما لاغر شدن است و چه راه حلی بهتر از مراجعه به یک متخصص جراحی لاغری و انتخاب یک روش جراحی مناسب برای خلاص شدن از شر چاقی و آپنه خواب.

ما در اعمال لاغری با محدود کردن حجم معده و کاهش میزان جذب مواد غذایی یا ترکیبی از این دو، کاری میکنیم که تمایل فرد به خوردن غذای بیشتر کم شود و کالری کمتری دریافت کند. درنتیجه شخصی که چاق است به راحتی پس از مدتی لاغر میشود و دیگر اثری از وقفه تنفسی در او وجود نخواهد داشت.

برای خلاص شدن از شر چای و آپنه چندین روش جراحی لاغری وجود دارند که مهمترین آن ها عبارتند از:

عمل اسلیو معده

عمل لاغری بای پس معده

بای پس روده یا دئودنال سوئیچ

پلیسه معده

بالون معده

باندینگ معده

عمل ساسی معده

عمل لاغری چگونه به درمان آپنه انسدادی خواب کمک می‌کند؟

طی چند سال اخیر روی بیمارانی که چاقی و آپنه داشتند مطالعاتی انجام شده است. در این مطالعات مشخص شده اغلب کسانی که چاق هستند با انجام عمل، دیگر وقفه تنفسی را تجربه نمیکنند. زیرا عمل جراحی باعث بهبود و برطرف کردن فاکتورها و عوامل موثر در آپنه خواب میشود. بر همین اساس از سال ۲۰۱۳ یه این ور یکی از درمان های وقفه تنفسی در افراد چاق انجام عمل جراحی لاغری بوده است.

بهترین عمل لاغری برای درمان وقفه تنفسی کدام است؟

طی سالیان گذشته ۶۹ نوع مطالعه مختلف روی بیش از ۱۳.۹۰۰ بیمار چاق که آپنه انسدادی خواب داشته اند و زیر تیغ جراحی لاغری رفته اند انجام شده است. بیش از ۷۵ درصد از تمام این بیماران با بهبود مشکل تنفسی خود روبرو شده اند. برآوردها نشان میدهد که انجام عمل جراحی با روش انحراف بیلوپانکراتیک موفقترین روش برای حل مشکل آپنه است و عمل باندینگ نیز کم اثرترین عمل در این خصوص است. به عبارت دیگر ، جراحی لاغری بدون توجه به انواع آن، درمانی قطعی برای انسداد خواب است.

  انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 23

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما