محل لوگو

بهبود دهنده نان


بهبود دهنده نان در مخلوط هایی که دارای تمام یا بیشتر مواد زیر باشد، بکار میرود:

در بهبود دهنده آرد، غذای مخمر، چربیها، امولیسفایرها، آنزیمها، آرد سویا، آرد پرکننده و احتمالاً پروپیونات کلسیم.

نسبت مخلوط های ذکر شده بستگی به هدف و منظور مورد نظر دارد. بهبود دهنده های نان را به میزان ۱ تا ۲٪ وزن آرد مصرفی، بکار می برند.

بهبود دهنده نان که در نان سفید بکار برده می شود عبارتند از:

برومات پتاسیم ، اسید آسکوربیک و بعضی مواقع و سیستئین و آزودی کاربون آمید، که برای بسط گلوتن می باشد.

اگر چه واکنش مردم در مقابل بکار بردن افزودنیها سبب شده که تقریباً آزودی کاربون آمیدوسیستئین و مقدار زیادی برومات پتاسیم از فرمولاسیون بهبود دهنده های اخیر نان حذف شود.

بهبود دهنده نان دارای سولفات کلسیم و سولفات آمونیوم به عنوان غذای مخمر میباشد و چربی جامد می بایست به طور مطلوب پراکنده و پخش شود، احتمالاً یک آنزیم اولیه از قبیل آرد مالت یا آمیلاز قارچی، به علاوه مقداری آرد حجم دهنده به مقدار مناسب، به خمیر برای ساخت اضافه میشود.

BREAD FLAVOUR طعم دهنده نان ( بهبود دهنده نان )

در کنار عوامل طعم دهنده بدیهی از قبیل نمک یا شکر، طعم نان دو منشاء اصلی دارد؛ فرمانتاسیون مخمر و واکنشهای کاراملیزاسیون که در پوسته نان انجام میگیرد.

فرمانتاسیون نسبتاً بیشتر مسجل است، اگر چه یک کارشناس، نانی که از خمیری بازمان فرمانتاسیون طولانی پخته شده است، از نانی که از خمیری با زمان فرمانتاسیون کوتاه پخته شده است، به راحتی تشخیص میدهد.

ترکیبات معطر که در طی زمان فرمانتاسیون تولید می شود اسیدهای آلی، و الکل ها هستند، اگر چه در طی پخت واکنشهایی بین این ترکیبات در این حین انجام می شود.

در طی پخت مقدار قند در خمیر کاهش مییابد و اسید آمینه آزاد در اثر واکنش میلارد بواسطه مخمر ایجاد می شود که منجر به رنگ قهوه ای می شود.

در این واکنش طعم مضاعف به دلیل ترکیبات کربونیل ایجاد میگردد که به نان ویژگیهای طعم خودش را میبخشد. افزودن مواد طعم دهنده به نان طبق آئیننامه نان و آرد انگلستان ۱۹۸۴ ممنوع نمیباشد، ولی اشکال بر روی پذیرفتن برچسب نشاندهنده افزودن افزودنیها میباشد.

طعم دهنده های مجاز نان در امریکا ادویه ها، ادویه های روغنی و عصاره ادویه ها میباشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد غذایی مصل شیرین کننده های مصنوعی ( آسپارتام و...) سیترات ها ( سیترات سدیم) ، کربنات ها (کربنات پتاسیم) و.... می توانید به سایت جهان شیمی مراجعه کنید

  انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 47

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما