محل لوگو

اصالت طلا و جواهر دست دوم


خرید طلا و جواهر دست دوم یا به صورت آنلاین از طلا فروشی آنلاین یا در طلافروشی‌ها باید با ذهنی باز، اما قلبی کنجکاو انجام شود. به عنوان یکی از بایدها و نبایدهای خرید طلا، برای اینکه خرید مطمئنی داشته باشید و پول خود را در جای درست خرج کنید، بسیار مهم است که اصالت کالا را قبل از نهایی شدن معامله بسنجید تا از ناامیدی بعد از خرید جلوگیری کنید.

اگر تصمیم دارید تا طلا و جواهر دست دوم را از دست بخرید، باید خودتان اصالت طلا را بسنجید. نحوه بررسی اصالت طلا و جواهر و تشخیص تقلب و اصل بودن آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، از جمله:

کدهای روی طلای و جواهر – روی تمام طلا و جواهرها کدهایی وجود دارد که آنها با توجه به عیاری که دارند فرق می‌کند. به عنوان مثال ممکن است بر روی طلایی عدد 925 حک شده باشد که این عدد نشان می‌دهد که کالای شما 92.5 درصد از طلای خالص ساخته شده است.

· برندها - بسیاری از برندها نام خود را بر روی طلا و جواهر حک می‌کنند، بنابراین هنگام خرید طلای دست دوم برندهای به دنبال این باشید. البته این موضوع ممکن است در میان برندهای ایران خیلی مرسوم نباشد، اما در جهان و برای برندهای بزرگ جهان این کار عرف است.

· تست آهنربا - برای بررسی اصل بودن طلای خود، سعی کنید آزمایش آهنربا را انجام دهید. طلای واقعی به آهنربا نمی‌چسبد. جواهرسازان از روش‌های علمی بیشتری مانند آزمایش اسید یا XRF استفاده می‌کنند، که در آن با اشعه ایکس طلا و جواهر و اصل بودن آن را تشخیص می‌دهند. اگر جواهر دست دوم می‌خرید و روی آن الماس دارد می‌توانید در مقاله تشخیص تقلبی و اصل بودن الماس در خانه، از اصل بودن نگین‌های آن نیز مطمئن شوید.

· فاکتور و شناسنامه – طلای دست دوم نیز در طلافروشی‌ها با فاکتور خرید و فروش می‌شود، بنابراین می‌توانید با مشاهده فاکتور و شناسنامه کالا از اصالت آن مطمئن شوید. البته اسنادی که همراه با طلا و جواهر دست دوم است نیز می‌تواند جعلی باشد، بنابراین بسیار مراقب باشید! به دنبال اشتباهات املایی، متنی یا چاپ مبهم یا دستور زبان بد در آنها باشید.

· خرید از طلافروشی معتبر - توصیه می‌کنیم بررسی اصالت کالا را به دست افراد متخصص و با اعتبار بازار بسپارید و سراغ طلا و جواهر دست دومی بروید که دیگر نیاز به بررسی اصالت آنها نباشد.

بیشتر بخوانید :

  انتشار : ۱ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 13

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما