محل لوگو

طلای آب شده چیست و چه ارزشی دارد؟


شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که طلای آب شده (Scrap Gold) چیست؟ خرید طلا اب شدهچه ارزشی دارد؟ آیا خریدن آن منطقی است یا خیر؟

گالری طلا و جواهر کیش طلا در ادامه این مطلب همه پرسش‌های مربوط به طلای آب شده را پاسخ داده است. همراهمان باشید.

طلای آب شده یا اسکرپ گلد چیست؟

Scrap Gold به طلایی گفته می‌شود که یک بار ساخته شده، اما دوباره به کارخانه طلاسازی برگشت داده می‌شود تا در آنجا ذوب شده و دوباره به چرخه تولید بازگردد.

طلای آب شده را چگونه اندازه‌گیری می‌کنند؟

طلای دست دوم پس از خرید و فروش اغلب بر اساس اونس تروا اندازه‌گیری می‌شود: ۱ اونس تروا برابر است با ۳۱٫۱ گرم. (یک گرم مساوی است با ۰٫۰۳۲ اونس تروا)

یک اونس معمولی برابر با ۲۸٫۳۴ گرم است یعنی یک گرم مساوی است با ۰٫۰۳۵ اونس.

البته باید بدانید، معیار قیمت گذاری طلا با عیارهای مختلف در بازار ایران بر اساس طلای آب شده ۱۷ عیار ( یا طلای ۷۰۵ ) است.

در ایران بر خلاف بازار طلای جهانی که قالب ۳۱.۱۰۳ گرمی از طلای خالص ۲۴ عیار معیار قمیت‌دهی مشتقات طلا هستند، تنها واحد گرمی طلا آب شده معیار است.

چگونه قیمت و ارزش طلای آب شده را می‌توان مشخص کرد؟

ارزش و بهای طلای آب شده به وزن و خلوص آن بستگی دارد. بنابراین، اگر وزن دقیق آب شده را بدانید و از قیمت هر واحد طلا هم مطلع باشید، می‌توانید به صورت حدودی قیمت و بهای طلای آب شده را مشخص کنید.

به عنوان مثال، اگر ۱۰۰ گرم طلای ۱۸ عیار داشته باشید، میزان طلایی که بدست می‌آورید ۷۵ درصد است (۱۸ تقسیم بر ۲۴). به زبان ساده‌تر، شما ۷۵ گرم طلای خالص خواهید داشت.

آیا طلای آب شده را راحت می‌توان فروخت؟

گفتیم طلای دست دوم که قرار است دوباره ذوب شود را طلای آب شده می‌گویند. پس بسیاری از مغازه‌های طلا و جواهرفروشی، خرید هم دارند. فقط کافیست طلای خود را نزد فرد مطمئنی ببرید تا به قیمت مناسب آن را خریداری کند.

طلافروش‌ها با قیمتی بسیار کمتر از ارزش واقعی طلا جنس شما را خریداری می‌کنند.

این را در نظر داشته باشید که فروشنده‌های مختلف ممکن است قیمت‌های متفاوتی به شما پیشنهاد بدهند. پس عجله نکنید و طلا آب شده خود را به چند مغازه نشان دهید و دست آخر به کاسبی بفروشید که با قیمت بالاتر و منصفانه‌تر طلا را از شما می‌خرد.

بیشتر بدانیم :

راهنمای خرید طلای کودک

طلای رزگلد

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 11

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما