محل لوگو

کازئینات سدیم و کاربردهای آن


کازئینات سدیم پودری سفید یا زرد کمرنگ ، بی بو و فاقد طعم است که به راحتی در آب حل می شود. کازئینات سدیم خواص امولسیون کننده و تثبیت کننده مطلوبی دارد و به همین دلیل بطور گسترده در صنایع مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد کازئینات سدیم

کازئینات سدیم یک نام بیوشیمیایی برای کازئین است که نوعی پروتئین موجود در شیر پستانداران است. این ماده جزء اصلی پنیرهای تجاری و منبع اصلی پروتئین است.

این ماده در صنایع غذایی به عنوان یک نگهدارنده گرم ، تازه و معطر و افزایش دهنده کیفیت مواد غذایی استفاده می شود.

کازئینات سدیم به خودی خود مولکولی با وزن بالاست که در محلول های آبی ویسکوزیته خاصی دارد. کاربردهای ترکیبی این ماده با برخی دیگر از مواد قوام دهنده مانند کاراگینان و صمغ گوار می تواند تا حد زیادی قوام و دوام سوسپانسیون را بهبود ببخشد.

اثر هم افزایی کازئینات سدیم با کاراگینان عالی است و علاوه بر افزایش ویسکوزیته می تواند توانایی امولسیون کنندگی آنرا نیز بهبود ببخشد. امولسیون حاصل را می توان در دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد برای مدت طولانی بدون اینکه ثبات و عملکرد آن از بین برود استریل کرد.

فواید مصرف کازئینات سدیم در صنایع غذایی

کازئینات سدیم حاوی انواع آمینو اسیدهای ضروری و ریزمغذی های مفید برای بدن انسان است ، بنابراین نه تنها می تواند به عنوان یک مکمل غذایی و منبع پروتئین درغذاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد بلکه میکرومینرال های مورد نیاز بدن انسان را نیز تامین می کند.

از آنجاییکه کازئینات سدیم خواص افزایش ویسکوزیته ، تولید کف و ابقاء گاز دارد می تواند به عنوان تثبیت کننده و قوام دهنده با ارزش غذایی بالا مورد استفاده قرار بگیرد.

کازئینات سدیم کاربرد وسیع تری نسبت به کازئین دارد و می توان از آن در گوشت ، محصولات دریایی ، بستنی ، بیسکویت ، نان(به عنوان بهبود دهنده نان) ، رشته فرنگی و سایر محصولات حاوی غلات استفاده کرد.

کاربرد و مصارف کازئینات سدیم چیست ؟

مصرف در صنایع غذایی بخاطر خاصیت بی مانند امولسیفیکاسیونی ، جاذبیت آب ، جاذب چربی بودن ، قوام دهی و ژل کنندگی

مصرف در صنایع کاغذسازی برای پوشش کاغذها یا جلد کتاب و کاغذهای دیواری

استفاده در صنایع چسب سازی. محلول قلیایی کازئین با کلسیم تولید کازئینات غیرقابل حل کرده که به صورت چسب در صنایع چوب استفاده میشود.

مصرف در صنایع پلاستیک سازی از کازئین های اسیدی استفاده میشود.

مصرف در صنایع پارچه و الیاف بافی

برای مطالعه بیشتر :

پودر کاکائو

شیرین کننده های مصنوعی ( آسپارتام ، سوربیتول )

  انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 22

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما