محل لوگو

محدوده زمانی تغذیه کودک شما


چه زمانی کودکان ازیک رژیم غذایی آبکی خلاص شده و شروع به خوردن غذای جامد می کند چه زمانی قادر خواهند بود خودشان غذا بخورند و چه زمانی دست از ایجاد شلو غ کاری بر می دارند ؟

در اینجا یک نظر تقریبی در مورد زمان مناسب برای جامدات تا قاشق و فنجان ارائه شده است.

نوزاد

بدر تولد تا زمانی کودک چهار ماهه می شود: منحصرا بوسیله شیر مادر ، شیر خشک یا ترکیبی از این دو تغذیه می شود . کودک توانایی ذاتی برای داد زدن ، مکیدن ، قورت دادن و باز کردن دهان دارند . ( و حتی آروغ زدن ) . بطور غریزی و بخاطر رفلکس فشار زبان ، بیشتر غذاهای جامد را از دهانش بیرون می ریزد که این عمل رفلکس خروجی نیز نامیده می شود .

زنگ خطر : اگر با علائم مشکل در تغذیه مواجه شدید ، شاید کودکتان طبق انتظار وزن نمی گیرد ( چاق نمی شود ) یا در طی تغذیه بطور مداوم پشتش را قوس می دهد ، کج خلق می شود ، سرفه می کند ، یا دچار خفگی می شود با دکتر کودک تان تماس بگیرید .

کودک چهار ماهه تا زمانی که کودک شش ماهه می شو : ممکن است برای غذای جامد آماده باشد اگرچه شیر مادر یا شیر خشک هنوز کفایت می کند .

کودک هفت ماهه تا زمانی کودک نه ماهه می شود : زمان غذا دادن با انگشت ! می تواند از انگشت شصت خود یا سبابه اش برای برداشتن تکه های کوچک غذا استفاده کند در خوردن غذا هایی که با قاشق به وی می دهند موفق تر می شود . با کمک شما وی می تواند از یک فنجان معمولی بنوشد می تواند مهارت ها ی نوشیدن و ارتباط دست و دهان را با استفاده از یک فنجان کوچک تمرین کند .

کودک ده ماهه تا زمانی که کودک یک ساله میشود : قاشق وفنجان را نگه می دارد ، و تغذیه خود را شروع می کند . از لب هایش برای گرفتن غذا از قاشق و قورت دادن آن با لب بسته کمک می گیرد . هنگام گرسنگی به غذا اشاره کرده یا خود را به آن می رساند . به آنچه شما می خورید علاقه نشان می دهد . اگر کودکتان می تواند برای مدتی طولانی بنشیند می تواند کنار شما سر میز بنشیند البته به کمک صندلی کودک ، اگر چه بسیاری از والدین ترجیح می دهند که کودکشان را روی یک صندلی بلند قرار دهند .

کودک نوپا

کودک یک ساله تازمانی کوده هجده ماهه میشود : می تواند خودش از قاشق استفاده کند ( گرچه همیشه ماهرانه نیست ) می توانید از یک فنجان بدون مکیدن و جویدن با لبهای بسته قورت دهد . هنگامی که سیر شود برای علام آن به شما دهانش را می بند یا سر تکان می دهد.

کودک هجده ماهه تازمانی که کودک دو ساله می شود : در هنگام غذا خوردن تمیز تر رفتار می کند حتی هنگامی که با غذا بازی کرده یا آنرا پرت می کند . کم کم استفاده از قاشق چنگال را می آموزد . می داند که نباید قاشق را گاز بگیرد . موقع گرسنگی با استفاده از کلماتی مثل بیشتر و همش تمام شد شما را آگاه می سازد و وقتی که سیر شود بشقاب را از خود دور می کند.

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 27

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما